Wonderfulday bruger cookies til at give dig den bedste personlige oplevelse på vores website samt til analytiske formål. Ved at fortsætte antager vi, at du godkender at modtage alle cookies fra hjemmesiden Wonderfulday.dk.
Hold den ultimative 40 års fødselsdagsfest
Hvordan holder man den ultimative 40 års fødselsdagsfest? Det er spørgsmålet, som mange står med, når de runder det magiske 40-års skarpskud. Der er selvfølgelig ikke et entydigt svar på dette spørgsmål, men vi vil alligevel gøre vores bedste for at give dig en hjælpende hånd. I denne artikel kan du læse om alt fra lokation til mad og underholdning.
Dine gæsters billeder i et fælles fotoalbum
Lad ikke dine minder gå i glemmebogen. Vi har netop lanceret den moderne måde at samle billeder. Alle dine minder, samlet et sted.
home.features.readMoreLav din bordplan med Wonderfulday
Arranger dine borde, sæt dine gæster og design din bordplan med Wonderfuldays moderne bordplansværktøj.
home.features.readMoreKom godt i gang med at planlægge din 40-års fødselsdagsfest, så du kan nyde den sammen med familie og venner.
Lokation
Når man skal afholde en 40-års fødselsdagsfest, er det vigtigt at overveje lokationen. Du vil selvfølgelig gerne have en fest, der passer til dine ønsker og behov. Dette betyder ikke nødvendigvis, at du skal holde festen derhjemme. Overvej derfor om følgende steder kunne være et passende sted at afholde din 40-års fødselsdagsfest:
- Et slot eller en herregård: En smuk og imponerende ramme til festen.
- Et hotel: Ofte har hoteller gode pakkeløsninger, der kan gøre det hele meget nemmere for dig. Dette er også en god mulighed, hvis du ønsker at holde festen i udlandet.
- En restaurant: Dette er især en god idé, hvis du gerne vil have en gastronomisk oplevelse. Overvej dog om restauranten er stor nok til at rumme alle dine gæster.
- En café eller bar: Ofte har caféer og barer mere intime lokaler, hvilket kan være en fordel, hvis du ikke ønsker at holde festen for mange mennesker. Det giver desuden mulighed for at sidde ned under hele festen.
- En kro eller et sommerhus: En hyggelig og afslappet ramme til festen. Dette er især en god hvis du ønsker at holde en forlænget festweekend.
- Dit eget hjem: Det er selvfølgelig altid en mulighed, men vær opmærksom på, at det nogle gange kan være ret hektisk at have mange mennesker i dit eget hjem.
Tænk over rammerne, og hvilken slags atmosfære du ønsker at skabe.
Tema og dekorationer
Nu hvor du har besluttet dig for stedet, er det tid til at begynde at tænke på, hvordan du skal dekorere det. Hvis du holder festen derhjemme, kan du overveje at hyre en professionel dekoratør til at hjælpe dig med at skabe det perfekte look. Ellers får du her nogle tips til at dekorere stedet:
Vælg et tema: en sjov måde at få alle i feststemning på er at vælge et tema. Det kan være alt fra en bestemt æra (f.eks. 70'erne) til en film eller et tv-program (f.eks. "Star Wars"). Når du har valgt dit tema, kan du begynde at tænke på, hvordan du kan føre det ud i dekorationen.
Brug balloner og serpentiner: Disse er altid populære valg til udsmykning af alle slags festlokaler. Du kan være kreativ med ballonernes farver og former, og du kan bruge bånd eller andre materialer til at forbinde dem sammen.
Hæng nogle bannere op: En anden enkel, men effektiv måde at tilføje noget dekoration på er at hænge bannere op rundt omkring på stedet. De kan være købt i butikken eller hjemmelavede; du skal bare sørge for de passer til det valgte tema.
Hæng nogle bannere op: En anden enkel, men effektiv måde at tilføje noget dekoration på er at hænge bannere op rundt omkring på stedet. De kan være købt i butikken eller hjemmelavede; du skal bare sørge for de passer til det valgte tema.
Mad og drikke
Ingen fest er komplet uden mad og drikke, så sørg for at have rigeligt med mad og drikke til dine gæster. Hvis du serverer alkohol, skal du også sørge for at have alkoholfrie alternativer.
Når du skal vælge mad skal du overveje dine gæsters diætbehov og allergier. Du vil ikke have, at nogen skal føle sig udenfor eller syge efter festen. Du kan enten lave maden selv eller hyre et cateringfirma.
Underholdning
Underholdning: Tænk over, hvilken slags underholdning dine gæster vil sætte pris på. Et band eller en DJ kan sørge for musik til dans, eller du kan hyre en komiker eller tryllekunstner for at skabe lidt sjov.
Nu er du klar til at planlægge din 40-års fødselsdag! Bare husk at have det sjovt og hygge dig. Det er jo trods alt din fødselsdag!